مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت آموزش ریاضیات

مطالب دیگر:
🔍بررسی نظریات و اهداف رشد و بررسی رشد از دیدگاه فروید🔍بررسی نظريه ولايت مطلقه فقيه در سيره امام خمینی (ره)و استدلال آن🔍بررسی بعثت پیامبر از مظهر نهج البلاغه و بررسی پیامبر خدا(ص) از زبان امام على(ع)🔍بررسی بلوتوث و تاریخچه و کارکرد و مزایا و امنیت آن🔍بررسی حقوق کودک درخانه و جامعه و بررسی یونیسف (سازمان حمایت از کودکان)🔍رويكرد سيستمي براي تحليل رفتارمصرف كننده و بررسی خرده سيستم روانشناسي اجتماعي🔍بررسی دوره صفویه و تاریخچه و شکوفایی و دولت و فرهنگ و مذهب و مفاسد آن🔍بررسی تکنولوژی PLC و انواع و واحدهای تشکیل دهنده آن🔍بررسی روابط عمومی و تاریخچه و پیدایش و اهمیت آن در دنیای امروز🔍بررسی روابط عمومی و تاریخچه آن وبررسی روابط عمومي الكترونيك ،موانع،فرصت ها وتحولات پيش رو🔍بررسی مردم شناسی و بررسی آن از لحاظ آئین مذهبی و گویش و نژاد🔍کهتری(حقارت) ازدیدگاه آلفرد آدلر و بررسی علائم و فواید و زیانها و علل و درمان آن🔍بررسی تساهل و تسامح و عدم آنها در سيره امام على🔍بررسی جنبه هاي شرعي مواد مخدر همراه با آیات و روایات و احکام مربوطه🔍بررسي هويت شبكه‌اي و سيستمي دين و تبيين خصلت استراتژيك گزاره‌هاي آن🔍هادیان الهی و بررسی انبیا و قرآن و اهل بیت🔍بررسی هویت و شکل گیری و حالات آن و مروری بر خودشناسی و خداشناسی🔍بررسی مبانی کارآفرینی و بررسی گسترش سیستم تویوتا و موفقیت آن🔍بررسی فروید و آثار و نظریات او در رابطه شخصیت انسان🔍زنان واشتغال و بررسی موانع اجتماعی و فرهنگی اشتغال زنان در ایران
مشخصات فایل تعداد صفحات36حجم0/82 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx توضیحات کامل توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش) همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربو|47070641|avo
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت آموزش ریاضیات هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .


مشخصات فایل
تعداد صفحات36حجم0/82 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

توضیحات: فصل دوم (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو

منبع : دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی كه مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می‌شود. سابقه آموزش ریاضی به عنوان یك رشته دانشگاهی به كمتر از یك قرن می‌رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود كه آموزش معلمان به دانشگاه‌ها برده شد.

در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می‌تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی به عنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه‌های تحصیلی باشد. در دنیای امروز علم ریاضی به منزله خون در پیكره عظیم سایر علوم می‌باشد. آموزش ریاضیات نه تنها یك علم است بلكه الگویی است برای آموزش صحیح سایر علوم. ذهن‌های خلّاق، مبتكر و جسور به منظور پاسخگویی به سؤالات پیرامون خود بی‌شك منتج از یك نظام یافتگی است كه ماهواً دانش ریاضی این توانایی را خواهد داشت تا آن را احیا كند. فتح كرات آسمانی، پرتاب سفینه‌ها، ساخت زیر دریایی‌های هسته‌ای و ورود به دنیای فرا پیچیده با برخورداری از د‌ه‌ها، صدها و هزارها تكنولوژی مدرن كه هر كدام پاسخگوی بخشی از معضلات جامعه بشری در این هزاره شگرف می‌باشد. از این رو می‌توان گفت آموزش صحیح ریاضی یعنی آموزش صحیح همه علوم. بنابرین آموزش ریاضیات از اهمیت زیادی برخوردار است اما نکته مهم‌تر اینکه روش این آموزش به چه صورتی باید باشد؟ آیا صرف تدریس سنتی و سخنرانی معلم و گوش دادن دانش‌آموز، کفایت موفقیّت در این آموزش را محرز می‌نماید؟ آیا با داشتن چند مؤلفه کتاب، دانش‌آموز، معلم و روش تدریس یک بعدی، به هدف غایی این اصل نایل گردیده‌ایم؟ آیا با ظهور روز افزون فناوری‌های جدید و ورود آن به چرخه آموزش و یادگیری، آموزش دروس پایه و علی‌الخصوص ریاضی، نیازمند یک بازنگری اساسی نیست؟

این در حالی است که به كارگیری فناوری در یاددهی- یادگیری می‌تواند در زمینه‌هایی مانند آموزش مهارت‌های پایه «آموزش مهارت‌های پیشرفته» و «ارزیابی آموخته‌ها» اثر بگذارد و میزان كمی وكیفی یادگیری را بهبود بخشد، در ضمن امروزه اشخاصی كه روش استفاده از رایانه را ندانند بی‌سواد محسوب می‌شوند و تبادل داده و ارتباطات وكسب مهارت‌ها به كمك تكنولوژی سریع عصر امروز حاصل می‌گردد و از این تكتولوژی می‌توان در انتقال دانش و داده و كسب مهارت برای دانش‌آموزان بهره برد. این امر در درس ریاضی به دلیل ساختار مشخص‌تر و دقیق‌تر نسبت به سایر علوم و دروس به دلایل عدیده‌ای چون نسبی بودن مفاهیم این رشته‌ها، متغیر بودن پارامترهای سنجش آنان، عینی نبودن تجربیات و کاربرد متفاوت علوم دیگر در زندگی روزمره و... بیشتر مورد توجه قرار دارد و به نظر می‌رسد که می‌تواند جایگاه خویش را در پژوهش‌های علم محور، حفظ نماید. )دفتر مدیریت طرح توسعة فناوری داده و ارتباطات، 1383) هم چنین

1- نسبت به سایر دروس، بیشتر می‌توان در درس ریاضی برای طراحی و تدوین تمرینات، از آموزش مبتنی بر رایانه بهره گرفت.






"